22 Haziran 2016 Çarşamba

Can Yücel Sözleri

İçin yanarken üşümek, yüreğin kan ağlarken gülmek, özleyip de sevdiğini görememek.. İşte aşk bu olsa gerek! Gitmek istiyorsa, bıra... thumbnail 1 summary

  • İçin yanarken üşümek, yüreğin kan ağlarken gülmek, özleyip de sevdiğini görememek.. İşte aşk bu olsa gerek!
  • Gitmek istiyorsa, bırakacaksın.. Gitsin! Aklı seninle olmayanın bedeni yanında olsun ister misin ?
  • Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür.
  • Aslında bütün insanları sevebilirdim, sevmeye senden başlamasaydım…
  • Bu gül bir şeyin anısı olacak ama neydi unuttum. Kim bilir belki de sabah sabah yeniden açan umudun.
  • Öyle herkesi sevmeyeceksin.. ‘Seviyorum’ demeyeceksin! ‘Seni seviyorum’ diyebilmek için gerekirse bir ömür bekleyeceksin.
  • Aşk; herkesi O’na benzetip, kimseyi O’nun yerine koyamamaktır…
  • Sevmek seviyorum demek değil, yüreğinde hissetmektir… Ve aşk yanında olanı sevmek değil, bazen gelmeyecek birini beklemektir.
  • Birini seveceksen, onu herşeyinle sevme. Çünkü bittiğinde; Onu unutamamana değil, unutamayacak kadar çok sevdiğine yanarsın.
  • Kimileri ‘Seviyorum’ der, çünkü ezberlemiştir. Kimileri diyemez, çünkü gerçekten sevmiştir.
  • Bilmelisin ki,gerçek arkadaşlar arasına mesafe girmez. Gerçek aşkların da!
  • Her yürek sevebilseydi eğer ayrılık hiç olmazdı. Her seven yürekli olsaydı zaten ‘aşk’ bu kadar basit olmazdı !
  • İnsana en çok ne koyar bilir misin? Yanyana oturduğun halde, ona hiçbir zaman ‘Seni seviyorum.’ diyemeyeceğini bilmek…
  • Önemli olan bir omuza yaslanmak değil; O omuzda yaşlanmak…
  • Gittin mi büyük gideceksin ! Ayrılık bile gurur duyacak seninle. Gittin mi ayakların onun yakınından bile geçmeyecek. Gölgen bile kalmayacak ardında. Gittin mi onurunla gideceksin; Haklıysan gidecek, gitmişsen dönmeyeceksin.
  • Hani iftar vaktine yakın susar ya insan,yokluğun o denli yakıyor beni. Söyle ne zaman okunur bu ezan, bir yudum su gibi özledim.
  • Bedenin yükünü ayaklar taşır, ruhun yükünü yürekler…
  • Gözün arkada kalacaksa marifet değildir gitmek.

  • Ona öyle nasıl bağlandın dediler. Ben değil o bağladı dedim.
  • Ne kadar zordur aslında sevipte seviyorum diyememek. Görüp görmemezlikten gelmek, yaşadığını bilipte benim için öldü demek.
  • Var olan bir şey varsa, o da yokluğun senin…
  • Aşk, sabahlara kadar uyumamak değildi aslında. Her sabah uyandığında, yaşamaktan önce onun gelmesiydi aklına..!
  • Sebepsiz sevmektir aşk, nedeni olmadan bağlanmak birine. Hatta sarılamamaktır utançtan, Çünkü utanmaktır sevmek aslında.
  • Ve gurur; Kaybedenlerin, acizlerin maskesiymiş. Sevgi dolu yüreklerin gururu olmazmış, yüreğimde sevgi bulduğumda anladım.
  • Ağlayanı güldürebilmek, ağlayanla ağlamaktan daha değerliymiş, gözyaşımı kahkahaya çevirdiğinde anladım.
  • Düzen bu; Kadın ağlar, erkek bakar. Kadın duyar, erkek duymaz.. Kadın sorar, erkek susar.. Kadın gider, erkek içer.
  • Sen şimdi yazdığım şiirleri kendi üstüne alınıyorsun değil mi sevgili? Sana kafiyeli cümleler fazla gelir! Satır aralarındaki boşluklarda oyala kendini.
  • Cümlemiz cümle değildir, çoğumuz bir kelime bile etmez. Ümmidir kendileri, bakmayın aydından saydıklarına!
  • Kırılmasın diye üzerine titrerdim. O hep üşüyorum sanırdı.
  • Düşlere bile kar yağmazdı hiçbir zaman, meydan savaşlarında korkular, aşkı ağır yaralamasaydı eğer.
  • Yoksul düşmezdi yıllanmış şarap tadındaki şiirler böylesine, kulağına okunacak biri olsaydı eğer…
  • Seveceksen, yalnız kaldığında aklına geleni değil, hiç aklından çıkmayanı seveceksin.
  • Sen kasırgalara dayanmışsın, rüzgârla mı yıkılacaksın..! Başka çaren yok yüreğim, dosta düşmana karşı ayakta kalacaksın.

Can Yücel Aşk Sözleri, Can Yücel Sözleri Aşk

  • Hayat o kadar acımasız ki; Bazen doğru olanı yapmak için en çok istediklerimizden vazgeçmemiz gerekir. Hayallerimizden bile.
  • Rengi bile solardı düşlerdeki saçların zamanla, tanımsız kokuları yastıklara yapışıp kalmasaydı eğer.
  • Bir tek insanın bize ‘iyi ki varsın’ demesi, var olduğumuz için mutlu olmamızı sağlar.
  • Kibar olmak, haklı olmaktan daha önemlidir.
  • Hayat şartları bizi ne kadar ciddi görünmeye zorlasa da hepimiz çılgınlıklarımızı paylaşacak birini arıyoruz.
  • Bazen tek ihtiyacımız olan bir el ve bizi anlayacak bir yürektir.
  • Parayla ‘klas insan’ olunmuyor.
Güzel Durum Sözleri, Yeni Anlamlı Sözler, Kısa Sözler Yeni, Aşk Sözleri, Güzel Sözler Kısa, Yeni Whatsapp Sözleri, Güzel Facebook Sözleri
  • Gün içinde başımıza gelen küçücük şeyler gün sonunda koca bir mutluluğa dönüşüyor.
  • İnkar edip içimizde sakladığımız şeyler gerçekliğini kaybetmiyor.
  • Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı. Hayatın matematiği farklı; iki yarımı toplayınca bir etmiyor. İnsan tek başına mutsuzsa başka biriyle de mutlu olamıyor.
  • Biriyle dalaştığımızda tek başardığımız onun bize daha çok zarar vermesini sağlamaktır. Öğrendik ki… Her yarayı saran zaman değil sevgidir.
  • Çabuk olgunlaşmak için zeki insanlardan çevre edinmek gerekir.
  • Karşılaştığımız herkes bir gülüşümüzü hak eder.
  • Hiç kimse mükemmel değildir.
  • Hayat zorludur ama biz daha zorluyuz.
  • Keşke kendini bırakıp gidebilse insan. Ama olmuyor…
  • Böyle kısrağa bindim ki kanser; dörtnala gidiyoruz, gidiyoruz yapraklarla, ağaçlarla Nazım’ın ormanına.
  • Gülümsemek, daha güzel bir görüntüye kavuşmanın bedava yoludur.
  • Hepimiz zirvede olmak istesek de asıl keyif oraya tırmanırken yaşadıklarımızdır.
  • Zamanımız ne kadar azsa yapacak işler o kadar çoktur.
  • Birini ne kadar çok seversek hayat onu bizden o kadar çabuk alıyor.
  • Aslında bir kültabağıdır dünya; içine bir güneş bastırılmış, amma da izmarit ha..!
  • Biliyorum suçluyum razıyım cezama. Çalmadım öldürmedim ama, daha kötüsünü yaptım. Ne yaptım biliyor musunuz reis bey. Tuttum insanları sevdim…
  • Kuzu gibi olun diyorlar; Büyüyüp ortaya çıkınca, koyun gibi gütmek için sizi.
  • Yazdığı bir şiir, bir yazı. İşi mi ne? Silmek elbet karayazıyı.
  • Bazen dur demek yetmez gidenin arkasından! Giden mecbursa gitmeye ve sen mecbursan kalmaya hiç bir söz yetmez.
  • Aşkları da ayakkabılarınız kadar itinayla seçmezseniz, tıpkı ayağınızda olduğu gibi yüreğinizde de NASIR oluşabilir…
  • Yüreğinde aşk olmadan geçen her gün kayıpmış, aşk peşinden neden yalınayak koştuğunu anladım.
  • Ben gidiyorum dediğimde, ‘gitme’ diyen birini değil, Ben de geliyorum, yalnız gidemezsin! diyen birini istiyorum…
  • Senden ayrılınca anımsadım, dünyanın bu kadar kalabalık olduğunu…
  • Günün aydın, akşamın iyi olsun’ diyen biri olmalı, bir telefon çalmalı ara sıra da olsa kulağımda!
  • Unutma! Bir gün kaldığın yerden başlayacaksın biri seni bulacak. Önce korkacaksın eski acılara yakalanmaktan biraz ürkeceksin. Ne kadar dirensen de nafile insansın sonuçta Seveceksin.
  • O da senin gibi seviyor mu dediler. İşte cevap veremediğim tek şey buydu.
  • Uğruna bir şeylerden vazgeçeceğin insanı bulmak kolay; ama hiçbir şeyden vazgeçmek zorunda kalmayacağın insanı bulmak asıl olay.
  • Tekliyor işte çağın çarkına okuyan çark Ve durdu muydu bir gün bu kör, avara kasnak. Bir zincir yitirenler bir dünya kazanacak. Sen de o dünyadansın sınıfın bil safa gel. Hava döndü işçiden, işçiden esiyor yel…

  • Ekmeğe zam, tuza zam; doğruyu söyleyene dam.
  • Bizimkisi bir aşk hikayesi değildi. Aşk’tı bizimkisi, gerisi hikayeydi…
  • Aşk da önemli olan aynı elleri tutmak değil, bir ömür hiç bırakmamaktır.
  • Kimi ölüler bize ne kadar yakın, yaşayanların birçoğu ne kadar da ölü.
  • Bedenin yükünü ayaklar taşır, ruhun yükünü yürekler.
  • Anılarda kalırdı belki de zamanla ince bel, namussuz çay bile ince belli bardaktan verilmeseydi eğer…
  • Birine verilecek sevgin yoksa, Ona ümit dolu gözlerle bakma!
  • Gün gelir bu işe bu millet de şaşar, tam kurşun işlemez deminde karanlığın, bir ateş böceğidir başlar.
  • Özür dilemek değil affet beni diye haykırmak istemekmiş pişman olmak. Gerçekten pişman olduğumda anladım…
  • Uslu ayaklarla başlamış yolculuk yürünmez öyle, bazen durulur ve iner erenler katına yorgunluk; Kapanır sükun üzre kitaplar.
  • Yalnızlık öylesine bir çizgidir iki nokta arasında kestirme. Kahveyle ev ayakların seni yürür, sen ayaklarını yürürsün. Bağrına bir sancı yapışır düşersin yere, kaldırırlar. Bakarsın yüzlerine insanlar! Demek ki sen hala aşıksın!
  • İnsanı herhangi biri kırabilir; ama bir tek sevdiği acıtabilirmiş.
  • Keşke kendini bırakıp gitse insan. Ama olmuyor.
  • Seninle olmanın en güzel yanı ne biliyor musun? Elin elime değmeden avuçlarımı terleten sıcaklığını taa içimde hissetmek.
  • Ha gözlerinle müezzini aramışsın boş şerefede, ha Ankara’daki madara yöneticileri! Onlar da bulmuşlar birer amerikan mikrofonu oturdukları yerden okuyorlar ezanlarını.
  • Ölüm tarafından asla asimile edilmemiş bir yurttaşınız olarak, dayanıyorum dayanışma kapınıza, ‘yaşasın özgürlük’ diye haykırarak.
  • Kadınlar doğurdular beni bağıra bağıra, yine onlar öldürecekler beni aşktan bağırta bağırta.
  • Yormak istemiyorum artık kimseyi yorgunum zira! Kelimeleri yanyana getiresim yok kendimi anlatmak için. Yeni bir alfabe arıyorum konuşabilmek için. Hiç söylenmemiş sözler duymaya ve yeniden cümleler kurmaya ihtiyacım var. Yetmiyor bildiklerim…
  • Yeter bee! İstemiyorum artık kimseyi yanımda.. Her gelen biraz daha acıtıp gidiyor nasılsa.
  • Hayatımdan gitmeyi tercih edenler için dönüş seferleri sonsuza dek iptal edilmiştir.
  • Keşke tanışmamıza hiç fırsat olmasaydı ve seni hayatıma şeker misali karıştırmasaydım…
  • Gitmek gerekir bazen.. Fazla yormadan, daha çok bıktırmadan.. Eğer vaktiyse ardına bile dönüp bakmadan.
  • Bazen her şeyi unutup sadece sımsıkı sarılmak istersin; ama bir şey hep engel olur. Nedir o biliyor musun ? Gurur.
  • En uzak mesafe ne Afrika’dır, ne Çin, ne Hindistan, ne seyyareler ne de geceleri… Işıldayan yıldızlar.. En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir birbirini anlamayan.
  • Ne yaman, zor imiş yonca yolması. Bizim memlekette adam olması.
  • O çocuklar, o yapraklar ,o şarabî eşkiyalar, Onlar da olmasa benim gayrı kimim var?
  • Üç harf yanyana kaç şekilde gelir bilir misin? Aşk dersin.. Sen dersin.. Ben dersin.. Sen, ben biter; biz dersin. Gün gelir git dersin.. Peki dur kelimesinden haberdar değil misin? Dur demeyi bilmez misin? Git demek kolay, dur diyebilecek kadar yürekli misin?
  • Yaşadıklarını kâr sayma: Yaşadığın kadar yakınsın sonuna; ne kadar yaşarsan yaşa, sevdiğin kadardır ömrün.
  • Sana ihtiyacım var, gel ! diyebilmekmiş güçlü olmak, Sana ‘git’ dediğimde anladım. Biri sana git dediğinde ‘kalmak istiyorum’ diyebilmekmiş sevmek, ‘Git’ dediklerinde gittiğimde anladım.
  • Yalan söylememek değil, gerçeği gizlememekmiş marifet.
  • İnsanın olabileceği boyuta engel olan ne kadar unsur varsa ben buna öfke duyuyorum..!
  • Ne hayır gelir öğüttüğü undan, sunmadığı somundan taşıma suyla dönen değirmenin.
  • Kendi elinle kazdığın kuyuya, aşk, ufacık bir taş atmaktır. Gürültüsü büyüyünce sessizliğin, marifet, yosunlar gibi susmaktır.
  • Tek başına ayakta durabilecek kadar güçlüysen, yanında tutanlar varmış, Neden hiç yalnız kalmadığını anladım.
  • Yaşamayı bu soğumuş cehennemde, ölü bir dost gibi içim titreyerek değil sade, yaşamayı yaşamak istiyorum!
  • Geldiğin kadar değil, göründüğün kadar mutlusun. Ve sakın unutma; Gittiğin kadar değil, hakettiğin kadar unutulursun.
  • Sen gittikten sonra yalnız kalacağım. Yalnız kalmaktan korkmuyorum da, ya canım ellerini tutmak isterse…
  • Bir insana zorla sevdiremezsin kendini, Bana güven diyemezsin. O bunu hissetmiyorsa, tek bir söz söyleyebilirsin: Sen bilirsin.
  • Evet Sevgili, kim özlerdi avuç içlerinin ter kokusunu, kim uzanmak isterdi ince parmaklarına, mazilerinde görkemli bir yaşanmışlığa tanıklık etmiş olmasalardı eğer!
  • Bu kızmış taşlar,demirler ve dikenli teller arasında, sevgilim, böylesine bir umut çiçeği çorak gözlerimde açan hayalin.
  • Öyle sevmelisin ki beni; bırakıp giderken hayatı, sadece mutluluk olmalı yüzümüzde. Birbirimizi sevmenin gururu olmalı herşeyde.
  • Utanılacak bir şey değildir ağlamak, yürekten süzülüp geliyorsa gözyaşı eğer.
  • Ölürcesine isteyen beklemez sadece umut edermiş bir gün affedilmeyi. Beni affetmeni ölürcesine istediğimde anladım.
  • Bilmelisin ki; Yüreğiniz ne kadar kan ağlarsa ağlasın. Dünya sizin için dönmesini durdurmuyor.
  • Uykusuzluklar yıkıp geçmezdi, kısacık kestirmelerin ardından, dokunulası ipek ten bir o kadar uzakta olmasaydı eğer.
  • Gidene söylenecek söz yok, sevse zaten gitmezdi; ama gelene de pek sevinmemek gerek, çünkü o da başkasından geldi.
  • Methetmek gibi olmasın kendimi ama: Yaşamım benim, en güzel şiirim!
  • Milyonlarca yıldır süren ve milyarlarla süründüren insanlığı, bu babaerkil düzen gidip anababakıl düzen gelmeli.
  • Hayatına girmek isteyene, tam zamanında açmalısın kapını! Ve tam zamanında çıkarmalısın, sevginden şımarmaya başlayanları.
  • Can Yücel’e sormuşlar; Neden hep babanıza şiir yazıyorsunuz ? Üstad vermiş cevabını ; Anneme olan sevgimi yazacak kadar şair değilim…
  • İçeriden ve dışarıdan geliyorlar, kimisi böyle ölü, kimisi dipdiri.. Dışardan ve içerden geliyorlar umudumuzun çocukları.
  • Var olan bir şey varsa, o da yokluğun senin.
  • Kahvaltıdan da önce sigaraya sarılmak şart olmazdı belki de, dev bir özlem dalgası meydan okumasaydı eğer.
  • Herşeyin kadar değil, değeri kadar seveceksin. Çünkü beklentin ne kadar çok olursa, o kadar kırılırsın.
  • Gitmek unutmak değildir sen bunu çok iyi biliyorsun. Aklımda gözlerin varken, sen buna gitmek mi diyosun?
  • Hayattan aldığım en büyük ders: Sevgisiyle karşında sapasağlam duramayan birine, asla yaslanmayacaksın.
  • Unutma; Onu artık unuttum demek, bir kez daha hatırlamaktır aslında.
  • Bir hayli kırgınım. Beni anlamadığın kelimelerin, aslında her şeyi anlatıyor oluşlarına kırgınım.
  • Seninle olmanın en kötü yanı ne biliyor musun? Seni seviyorum sözcüğü dilimin ucunu ısırırken her konuşmamızda boş yere saatlerce havadan sudan söz etmek.
  • Ah be Dünya sen dönüyorsun onu anladık da bu insanlar senden daha hızlı dönüyor hemde ortada hiçbir yörünge yokken.
  • Çok sahiplenmeden seveceksin mesela. Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi, hemde hep senin kalacakmış gibi.
  • Ne sahip olduğundur hayat, ne de umdukların bunca zaman. Yüreğin kadardır hayat! Seviliyorsan renkli, seviyorsan Siyah Beyaz.
  • Gerçekten seviyorsan hiçbirşeyi mazeret etmeyeceksin. Gerçekten seviyorsan eğer sonuna’ kadar değil, ‘sonsuza’ kadar seveceksin.
  • Aklında bulunsun sevgilim; sen beni kandırmadın, ben inanmayı seçtim.
  • Git demek kolay ama gittikten sonra üzüleceksin. Eğer git diyebilecek kadar güçlüysen, hoşçakal deyip susmasını da bileceksin.
  • Sade yazı yazarken değil, konuşurken de hep çifte dikiş vuracaksın anlama! Dikişin biri bugün için, ama asıl önemlisi, öbür dikiş kalacak yarına!
  • Terzi kolların kırılsın; Gerçek de bana dar geliyor.
  • Ne geçmişe saplanıp kalacaksın, ne geleceğin düşlerini kuracaksın.. Ömür dediğin şu andır onu da hakettiğin gibi yaşayacaksın.
  • Kimine göre pişmanlık , kimine göre yanlışlık.. Sen ne dersen de, dünya öyle bir yer ki; her güzelliğin sonu sadece yalnızlık.
  • Devrimcilik gibi şairlik de inen darbeyi duyabilmektir, kaslarının liflerinde: İster copların darbesi olsun, ister bilincin…
  • Güle sormuşlar: Neden dikenlisin ? – Beni yalandan değil gerçekten seven tutabilsin diye!
  • Biri sana git dediğinde, kalmak istiyorum diyebilmekmiş sevmek. Git dediklerinde gittiğimde anladım.
  • Belki de insan sevmeyi bilmediğinden değil, sevgisine layık biri olmadığından yalnızdır.
  • Gül benizli isyanım! Eksi çıktıkça kanım, arta durdu bicanım. Ben ölsem ölsem bile dipdiri o.
  • Boş boş seviyorum demekle olmaz; Göstereceksin sevdiğini, hissettireceksin.. yapamıyor musun! O zaman yoldan çekileceksin.
  • Ben yakmasam cigarayı, sen yakmasan, o yakmasa; Yandı gitti tütün ekicileri tarlalarda…
  • Bugün bu kuburda kokuşsam da yarın, çiçek dağlarında seyirtecek seyrim, değil mi ki burnumda tüten toprak kokusudur devrim!
  • Yahu, nedir bu bendeki esrarlı ısrar? Aynı rüyaya dalarmış gibi tekrar tekrar, yüzyıllardır seni her gördüğümde çıplak, yeşeren gözlerimden düşer oluyor bir yaprak.
  • Anladım ki aşk; Her iki tarafı da mağdur eden, yürekte izinsiz gösteri yapan mutluluk karşıtı bir eylem.
  • Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne. ‘O olmazsa yaşayamam’ demeyeceksin, Demeyeceksin işte. Yaşarsın çünkü. / Bağlanmayacaksın Can Yücel Sözleri
  • Bir insanı herhangi biri kırabilir; ama bir tek en çok sevdiği acıtabilirmiş. Çok acıttığında anladım.
  • Sevgili dediğin koluna değil, yüreğine yakışmalı.. Ve öyle gelip geçici bir heves değil, sonsuza dek nefesin olmalı!
  • Aşkta kimsenin kimseden farkı yok.. Sadece biri daha iyi yalan söyler, Biri daha iyi oynar oyununu. Hepsi bu !
  • Gururunu hiçe sayıp dön demezsen, her gün arkasından bakmakla yetinirsin.
  • Dört tarafı hüzünle çevrili yara parçasına aşk denirmiş. Yüreğimin coğrafyasına düşünce anladım.
  • O kadar da önemli değildir bırakıp gitmeler, arkalarında doldurulması mümkün olmayan boşluklar bırakılmasaydı eğer.
  • Anne karnına sığarken dünyaya neden sığamadığını ve sonunda bir metrekarelik yere sığmak zorunda kalacağını farketmeli insan.
  • Gözlerimden tut da ciğerime kadar kırgınım.
  • Şişede durduğu gibi durmaz ki kafir,tutar insana insanları sevdirir,kimi de tutamağı tutar,tutar insanı insanlardan bezdirir.
  • Biraz değiştim, her şey kadar, herkes kadar, sen kadar… Değiştim, unutamadığım sözlerinin arasında sıkışıyorum, bir yanım kendimi kolluyor bir yanım seni. Ben benimle savaşıyorum, seninle değil! Sonucu kılıcı kuşananından belli olan bir savaşın. Ne kazanabileni ne de kaybedeniyim, sorun değil!
  • Öyle bir seveceksin ki, yüreğinden kimse ayıramayacak. Ve öyle birini seveceksin ki, seni gözleriyle bile aldatmayacak.
  • Bilinmedik bir hüzün var içimde, bir gariplik. Anladım ki, ya ben fazlayım bu şehirde ya da biri eksik.
  • Yalnızım.. Çünkü herhangi biriyle değil, beklediğime değecek kişiyle devαm etmeliyim bu yola.
  • Bilir misin ne zordur severek yaşamak. Ona benimsin deyip sarılamamak.. Ne zordur hep yakın hissedip aslında ondan uzak olmak.
  • Benim öfkem gecelerin beyidir, kalkar bi tek çocuk ağlasa! İşte bak bu anasız yasa, Kanuni’nin değil bizimdir.
  • Yüz kızartıcı bir suç değildir hırsızlık; çalınan birinin kalbiyse eğer.
  • Acılara bakıp da küsme sevdalara, gavura kızıp da oruç bozulmaz. Sök at kafandan acabaları, kemik aynı yerden iki defa kırılmaz.
  • Galiba yoruldum. Herşey kadar, herkes kadar, sen kadar. Kendimi her kaybettiğimde, seni de kaybediyor olmaktan yoruldum.
  • Seninle olmanın en güzel yanı ne biliyor musun? Nerden bileceksin! Sen hiç benimle olmadınki, ya aklın başka yerdeydi ya yüreğin.
  • Öyle parçalandım ki ömrümde.. Sevgi ile öfke arasında. Sevgimi öfke vurdu, öfkemi sevgi kaçırdı, İçim parçalandı arada..
  • Değişmek zor; ama bazen aynı adam olmak daha zor. Hayat öyle yüklenir ki; ne kalmak istersin, ne gitmek. O durumdayım işte.
  • Korkulacak bir yanı yoktur aşkların, insan bütün derilerden soyunabilseydi eğer.
  • Ölürsem neye gam yerim ki en çok? Bi daha küfredemeyeceğime.
  • Aşk; kelime değil bir cümledir. Kurmak içinse, özneyle yüklem değil, iki yürek gerekir.
  • Sessizlikten yaratmışsa evreni yaradan; Seslerden sessizlikler yaratmaktır yaratıcılık…
  • Kural bu: En çok seven, hep en önce terkedilir. Unutma; Vedalar acıtsada, bazen gitmek gerekir.
  • Çok çalıştım gitmeye de kalmaya da. İkiside aynı acı, İkiside rezil. Daha önce de gitmiştim ama böyle kalarak değil !
  • Memnun olan yok hayatından ! Kiminle konuşsam aynı şey.. Herşeyi, herkesi bırakıp gitme isteği.
  • Bazen zordur dönmek yada herşeyi unutup gitmek. Anladım ki insanı en acıtan şey; sevilmediğini bildiği halde delicesine sevmek.
  • Küçükken annem, yerde ekmek görünce: yükseğe koy kuşlar yer derdi. Sevdiklerimizi hep yüksekte tuttuk, acaba kuşlar mı yedi ?
  • Fukara bir midyeden başlayan deniz, nasıl da büyüdü mavi oldu. Oturmuş yere hanım hanımcık, ölümün ayaklarını yıkıyor.
  • Küfür burjuvazinin ağzında lağım çukurudur, işçi sınıfının ağzında açan çiçektir…
  • Sen, Seni seveni görmeyecek kadar körsen, o da sana sevgisini söylemeyecek kadar gururludur işte.
  • Haykıracaksın ama isyan etmeyeceksin. Ağlayacaksın ama belli etmeyeceksin. Onsuz kalacaksın belki; ama asla vazgeçmeyeceksin .
  • Bi hayli kırgınım.. Kime olduğunu, neden olduğunu bilmeden.. Belki hayata, belki kendime, belkide dilimden düşmeyen keşke’lere .
  • Almanlar yere sağlam basar derler. Aslında yere değil köpek bokuna basarlar. Bu köpek cennetinde…

Can Yücel Sözleri Kısa, Can Yücel Yazıları Kısa

  • Umursamıyorum artık hiçbir şeyi ve istemiyorum kimseyi yanımda! Her gelen biraz daha acıtıp gidiyor nasılsa.
  • Tabaklarda kalan son kırıntılar gibiydi sana olan sevgim. Sen beni hep bıraktın; Bense hep arkandan ağladım.
  • Sevgi emekmiş.. Emek ise vazgeçmeyecek kadar, ama özgür bırakacak kadar sevmekmiş.
  • Bazen kırdım, çoğu kez kırıldım; ama ben hiç kimseyi kaybetmedim, sadece zamanı gelince vazgeçmesini bildim.
  • Sevgili, arayıp da bulduğun birisi değil. Hiç aklında yokken aşık olduğun kişidir.
  • Herkesin mutlu olmak için başka bir yolu varmış. Kendi yolumu çizdiğimde anladım.
  • Solda adammı var Necip Fazıl‘ı anlayacak. Hepsi dangalak.
  • Ne kadar güzel geçti bütün yaz, geceler küçük bahçede, sen zambaklar kadar beyaz, bense yasak bir düşüncede.
  • Dünya öküzün boynuzlarında dururmuş, her kıpırdayışında deprem olurmuş. Oysa dünya, halkların omzu üstünde durur, kıpırdasın da gör.
  • Yalnızlığım benim çoğul türkülerim, ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi.
  • Çabuk unutulurdu ıslak bir öpücüğün yakıcı tadı belki de, kalp, göğüs kafesine o kadar yüklenmeseydi eğer….
  • Bir şanstan söz ettirmeyecek kadar, mükemmel olmalı aşk.
  • Bu damsız damda, bu havvasız havada saf şair olamıyor adam, sökmüyor sırf şiirsel yorum.
  • Ağlayanı güldürebilmek; Ağlayanla, ağlamaktan daha değerliymiş.
  • Vedalar acıtsa da, bazen gitmek gerekir.
  • Çaresiz dertlere düştüm, yok mu bunun çaresi ? Var; Yaşamayı ölecek kadar sevmek !
  • Alaturka musikide en çok, Kürdi-li Hicazkar makamını seviyorum. Amma bölücüymüşüm haa!
  • Biz senlen yatmıyoruz ki, yaşamıyoruz da; hep yarışıyoruz, sen mi ben mi? Önce kim ölümü öldürecek diye.
  • Kadından meleklik bekliyorsan, ona cennetini sunacaksın.
  • En uzak mesafe, iki kafa arasındaki mesafedir. Birbirini anlamayan.
  • Bazen her şeyi unutup sadece sımsıkı sarılmak istersin. Ama bir şey hep engel olur. Adı ne mi? Gurur .
  • Her şeyin sıradanlaştığı bir dünyada bazen kaybetmek en doğru seçimdir. Ve o dünyada en yerinde tercih; vazgeçiştir!
  • Bilmelisin ki… Sevgiyi çabuk kaybediyorsun, pişmanlığın uzun yıllar sürüyor.
  • Toprak gibi olmalısın.. Ezildikçe sertleşmelisin! Seni ezenler sana muhtaç kalmalı! Hayatı sende bulmalı.
  • Seni seviyorum demek değil ki marifet, önemli olan o kelimenin tüm sorumluluklarını alabilmek.
  • Hem ben sana bir şey söyleyeyim mi: Ben aslında seni görmek filan değil, düpedüz seni istiyorum.
  • Kara kaşlı bir bulut geldi… Gürledi ama yağmadı değil, yağmadı ama gürledi gitti.
  • Seninle olmanın en romantik yanı ne biliyor musun ? Sensiz gecelerde sana söyleyemediklerimi yıldızlara aya anlatmak.
  • Ülkenin, farklı şehirleriydik. ben sürgün yeri, sen başkent. İlk isyan hep sende başlardı. Cezasını çekmek hep bana kalırdı.

Can Yücel Sözleri Oku, Can Yücel Şiirleri Güzel

  • Görmedikçe gördüğün bu mucizeleri, görmedikçe senin gözlerinle evreni, göremiyorum ki dünya gözüyle seni.
  • Sen değildin görüş günü telörgüden görünen, boncuklarla işlediğim sûretindi o senin; Gölgenin güneşe nisbeti, leylim.
  • Dilekçeyim masalar odalar arasında,yürek değil, sol yanımda on altı kuruşluk pul, usulsuzüm yolsuzum…
  • Nasıl ki delik bir ayakkabıyı tamir ettirdiğinizde, yalnızca bir miktar ömrünü uzatmış olursanız; delik bir aşkı onarmaya kalkıştığınızda da, asla eskisi gibi olmayacaktır.
  • Bir deniz anasıdır umut taa suların ortasında, açılır kapanır, açılır kapanır, kapanır kapanır açılır.
  • Beklemek güzeldir, ama doğru durakta.
  • Ülke bölünsün istiyorum: Yandaş, yalaka ve yavşaklar bir tarafa. Onurlu, şerefli, üreten emekçi insanlar bir tarafa.
  • İlkin ELİFBA’ydı, Sonra ALFABE oldu, Derken ABeCe, Şimdi de A.B.D.
  • Bir faşist görünce kahroluyor, kahrediyorum, insanlığın en amansız lüveri şiirle!
  • Sevdiğin kadar sevilirsin.
  • Kan yasası bu insanın: Üzümden şarap yapacaksın, çakmak taşından ateş, ve öpücüklerden insan!
  • Benim halim memleketin hali.
  • Beni derginin kıçına koyanın gelir kıçına korum.
  • Ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi.
  • Gidiyorum ben boşçakallar, sıçmışım ortalık yerinize. Kıçımın fosforuyla aydınlanın siz artık.
  • Kart sensin, postal sana girsin.
  • Bu memlekette göte “göt” denir!
  • Bu yıl mısır çok oldu yılındandır yılından sana çorap örücem daşşağımın kılından….
  • Körfezdeki dalgın suya bir bak; göreceksin Nato’ nun kablosu durmakta derinde.
  • Kaşı babam kaşı demeye kadar, mahmut başar kardeş, kazı babam kazı, kaşlarını.
  • Kim bilir belki komünistlerin ölseler bile kahrolmadıklarını gördüklerinden ötürü, gazaba geldi saldırdılar!



1 yorum

  1. Can Yücel'in Benim Öfkem Gecelerin Beyidir kitabı hakkında detaylı bilgiyi size sunduk. Eseri ve detayları okumak ister misiniz? Can Yücel Benim Öfkem Gecelerin Beyidir Kitabı

    YanıtlaSil